کد مطلب: 170547
آسوشيتدپرس گزارش داد
پايه برجام لرزان است/ ترامپ و کلينتون آماده توسل به گزينه نظامي ضد ايران هستند
تاریخ انتشار : 1395/07/03 14:47:27
نمایش : 1283
يک خبرگزاري غربي در گزارشي، ايران را يکي از مسائل تاثيرگذار در انتخابات 2016 آمريکا دانسته و بر آمادگي دونالد ترامپ و هيلاري کلينتون جهت حمله به ايران تاکيد کرده است.












 

به گزارش جهانبين نيوز به نقل از فارس، «آسوشيتدپرس» در مطلبي تحت عنوان «چرا اهميت دارد؟ موضوعات مورد مناقشه در انتخابات» به مسائلي که در انتخابات براي تعيين جانشين باراک اوباما مهم هستند، پرداخت.

در گزارش اين رسانه آمريکايي، مسائل مرتبط به ايران يکي از موضوعات مهم در انتخابات 2016 رياست جمهوري آمريکا خوانده شده است.

در اين بخش آمده است: «توافق هسته‌اي سال گذشته با تهران، براي حال حاضر تهديد درگيري نظامي آمريکا-ايران را برداشته است اما توافق روي پايه لرزاني استوار است».

آسوشيتدپرس مي‌نويسد: «اما امکان آن وجود دارد که رئيس‌جمهور بعدي آمريکا با توجه به مواجهه کلي با ايران و مواجهه خاص با اين کشور در قبال توافق هسته‌اي، درگير و مشغول (مسائل مرتبط با ايران) باشد».

اين خبرگزاري آمريکايي با اشاره به مواضع دو نامزد اصلي انتخابات 2016 در قبال برجام تاکيد مي‌کند: «براي هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ، موضوع اساسا، تقابل تداوم در برابر تغيير است».

اين رسانه مي‌افزايد: «کلينتون به عنوان وزير خارجه، پايه ريزي توافق را انجام داد. او از توافق حمايت مي‌کند البته او در قياس با رئيس‌جمهور باراک اوباما، به طور کلي لحن سخت‌تري در قبال ايران دارد اما ترامپ از توافق متنفر است اگرچه او ادعا مي‌کند که مي‌تواند درباره مفاد و شرايط آن، دوباره مذاکره کند».

آسوشيتدپرس مي‌نويسد: «هر دوي آنها آماده توسل به گزينه نظامي براي ممانعت از دستيابي تهران به بمب(اتمي) هستند. اگر توافق فرو بپاشد يا بدون اتخاذ تدابير مکفي، زمان آن منقضي شود، احتمال توسل به گزينه نظامي دوباره به صحنه برمي‌گردد».

در ادامه اين گزارش، مسائل مربوط به چين و کره شمالي و همچنين موضوع مهاجران و پناهندگان، از ديگر مسائل خارجي مهم و تاثيرگذار در انتخابات 2016 آمريکا عنوان شده است.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg